Over mij

zondag 9 juli 2017

Strikjes Quilt voor Diara

Strikjes Quilt.

In het blad : "Het Klossie" van Marijke Tabak,
de Kerst uitgave, deel 2 uit 2016, zag ik een prachtige quilt staan, 
gemaakt door Cathy Blom.
Zij maakte hem naar aanleiding van het
"Drunkards Path" uit Klossie deel 1.
Ik was meteen verliefd op het patroon,
zoals zij die had gemaakt, prachtig !!

Het was voor mij een hele uitdaging, want je moest 
alle blokjes met de hand naaien.
In oktober 2016 zijn Johan en ik met
de trein naar Zwitserland geweest, toen heb ik in
de trein al wat blokjes kunnen maken.



In totaal moest ik 188 blokjes maken.
Daarna rangschikken, wat een klus !
Normaal houd ik van symmetrie, 
maar dat werd hem nie. 😏 

Ten einde raad alles maar kris kras
neer gelegd en warempel, het begon er op te lijken.


Een mooie licht blauwe rand erom heen,
en ik was heel erg tevreden.
Daarna het doorquilten, dat wilde ik graag met de hand doen.



Een "handtekening" eronder en klaar.

De strikjes in de naad gequild en op advies van Janny Bakker
nog een cirkel toegevoegd.
Na een beetje puzzelen, kon ik het blok 
in 1 beweging in 1 keer doorquilten.
Het patroon loopt ook door in de rand,
het werd 1 mooi geheel !! 


Diara, onze kleindochter is er heel erg blij mee,
ze kreeg hem voor haar 4e verjaardag.
Hier kan ze heel wat jaren lekker onder slapen.


" One who sleeps under a quilt,
is covered with love "

Tot zover mijn blog,
Quiltgroeten van Jilly.




1 opmerking: