Over mij

zondag 16 december 2018

Alweer 1 jaar geleden.

Een jaar niets op mijn blog gezet, sorry daarvoor,
 betekent niet dat ik een jaar  stil heb gezeten, integendeel.
Vanaf begin januari van dit jaar zag ik heel veel leuke foto's
van een beginnende Hexjes Quilt voorbij komen.
De ene na de andere quiltster was ermee begonnen.
Ook bij ons op de quiltbee in Wierden waren er dames
enthousiast mee gestart.
Ik dacht, acht waarom ook niet, dus heb ik mij eind januari alsnog aangemeld.
En dan ga je beginnen, maar waar moet je mee beginnen??
Niemand wist hoe hij eruit zou gaan zien, 
laat staan welke kleuren je moet kiezen.
Op de gok ben ik hiermee begonnen:




We werden elke zaterdag verblijd met een mailtje met de
volgende weekopdracht.
Ook moesten er in het begin steeds kleuren worden bijgevoegd.
Het werd een hele uitdaging.




Ondertussen wisten we dat de quilt 150 cm x 200 cm zou worden.
Het werd elke week spannender,


We zijn nu zo ver, dat we de lege driehoeken aan het vullen zijn.
Het blijft leuk om te zien hoe verschillend van kleur
de quilts geworden zijn die op
de FB pagina van de  " Winterse Hexjes "verschijnen.


Doordat ik ook nog meer ben gaan werken,
per 1 mei 30 uur en per 1 november 38 uur,
staat het andere quiltwerk een beetje op een laag pitje.
Daar heb ik gisteren verandering in gebracht !!
Effen naar Oldenzaal gereden en daar een heel
leuk pakketje gekocht bij Lohuis / Tijhuis.
Ik wilde hem voor mijn houten huisje maken
maar moest de maat aanpassen van 16 cm
naar 21 cm in het vierkant.
Dat is goed gelukt en ik heb hem in 1 dag af kunnen maken.


Zo nu dit klaar is, ga ik weer vrolijk verder
met mijn winterse hexjes quilt,
die voor mijn kleindochter Zoȅ wordt, 
die eind februari haar 4e verjaardag
hoopt te vieren.

Tot zover en hopelijk tot niet al te lang.

Quiltgroeten van Jilly





1 opmerking:

  1. Je hexjes zijn erg mooi, de kerstman pas mooi in het huisje😀
    Groeten Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen